Σελίδες

Τρίτη 20 Μαΐου 2014

Πώς να διδάξεις οικολογία σε 15'

Με τα δύο παρακάτω βίντεο θα ανταποκρινόμουν σε μια τέτοια πρόκληση. Το προτείνω και για τη διαχείριση φυσικών πόρων, αλλά γιατί όχι και για το listening στα αγγλικά, για το μάθημα της οικονομίας...να βάλω και την έκθεση;

Όσο για την περιβαλλοντική παιδεία, τι να πρωτοπροτείνω;


 Ερώτημα: Γιατί ο παραγωγός έχει ανάγκη να χρησιμοποιήσει ένα τέτοιο μηχάνημα;


 Ερώτημα: Λύκε λύκε είσαι εδω; OI ΤΡΟΦΙΚΟΙ ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΕΣ

Tags // έννοιες-συνιστώσες για διδακτική αξιοποίηση (και για τα δύο):
Ισορροπία, αλληλεπίδραση, τροφικοί καταρράκτες, τροφικά πλέγματα, βιοτικοί , αβιοτικοί παράγοντες , υδρολογικός κύκλος, διαχείριση φυσικών πόρων , διαχείρηση οικοσυστημάτων και προστασία , ανθρώπινη παρέμβαση (αρνητική - θετική πλευρά) , μοντέλο ανάπτυξης , καταναλωτισμός , αστικοποίηση , μέσα παραγωγής, προσφορά , ζήτηση , ηθική , ιστορία.

Τρόποι αξιοποίησης: συζήτηση, φύλλα εργασίας, βιωματική προσέγγιση, θεατρικό παιχνίδι... ... ...

Με αφορμή τους τροφικούς καταρράκτες, ένα ακόμη άρθρο που δείχνει το μεγαλείο της αλληλεπίδρασης των βιοτικών παραγόντων στο οικοσύστημα είναι και αυτό που αναφέρεται στη σχέση δάσους - λιμναίων ψαριών

Τα δάση αποψιλώνονται, τα ψάρια μικραίνουν

Επίσης, συναφές με το πρώτο βίντεο (ζήτηση - προσφορά - φυσικοί πόροι) είναι το λεύκωμα - ντοκυμαντέρ - μανιφέστο ''HOME'', μέρος του οποίου σχολιάζει το πρότυπο διατροφής και ειδικότερα την υπερκατανάλωση κρέατος. ''Ο Αμαζόνιος μετατρέπεται σε κρέας...'' βλέπε περίπου στο 20ο ως περίπου 30ο λεπτό και απο το 48ο ως το 49'30''. (θα ανέβει κομμένο clip ελπίζω συντομα). Ολόκληρο είναι εδώ και σε κλιπ είναι εδώ

Τέλος μπορούμε να αγγίξουμε και το θέμα της παρέμβασης των ανθρώπων με σκοπό τη μεταβολή πληθυσμού ανώτερων καταναλωτών στο φυσικό περιβάλλον, με διερεύνηση δημοσιευμάτων όπως::

http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231300971#.UxiTiKxdRXQ.facebook (τα 50.000 βιζόν που απελευθερώθηκαν στην καστοριά)
και αυτό (πολύ κατατοπιστικό από την Ορνιθολογική)
http://www.ornithologiki.gr/page_cn.php?aID=43
αλλά και αυτό
http://www.tanea.gr/news/greece/article/5065732/kastoria-pyrobolhsan-kai-skotwsan-mia-arkoyda-kai-to-arkoydaki-ths/ (ευαισθησία;)
αντε κι αυτό
http://www.econews.gr/2013/12/17/rosia-lykoi-arkoudes-109553/ (η πραγματική αιτία;)

Καλο ταξίδι στη σχολική τάξη!











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου